„Locomotive”, intre nostalgia trecutului si timbrele prezentului

Categorii:Filatelie
Daniel

De fiecare data e la fel. Ma vad in gara mica a Mizilului, eu in stanga peronului si impiegatul in dreapta, amandoi pregatindu-ne de salutul feroviar prin care intampinam rapidul de Bucuresti. Trece ca o naluca, pe linia a doua, nelasand nici o speranta pustiului balai de 6 ani care in fiecare vara asteapta o minune. Poate se va opri, odata si-odata…

Imaginile care mi-au insotit vacantele ma poarta si-acum in lumea pe care o indragesc de mic, fara sa stiu exact de ce. Nu caut sa-mi explic motivul, niciodata n-am facut-o, doar ma bucur in continuare de mirajul lumii ceferiste, acum din postura de colectionar. Este una din micile placeri personale care ma insoteste oricand si oriunde. Pasiunea trenurilor ma urmareste ca o acolada, la fel cum atatia alti impatimiti nu se opresc din drumurile lor, in cautarea unei felii de trecut nostalgic.

Din prezentul anonim, vestesc tuturor ca filatelia romaneasca a reusit sa readuca in clasoare o noua serie de 4 marci postale care infatiseaza locomotive cu aburi, din perioada de inceput a Cailor Ferate Romane.

"Locomotive" - Seria de 4 timbre

"Locomotive" - Seria de 4 timbre

Iubitori de trenuri printre colectionari

„Ferovia” a ramas una din cele mai cautate teme filatelice pentru colectionarii din intreaga lume. Mai stau de vorba la o cafea cu un prieten tematician, care imi confirma acest fapt de fiecare data cand ma viziteaza. „Se cauta trenuri”, imi spune usor soptit, ca si cum n-ar vrea ca altii sa afle ce stie doar el…

Un subiect atat de generos s-a dezvoltat, cum era si firesc, pe masura trecerii timpului, ajungand sa fie impartit in alte cateva subramuri de colectionare: locomotive cu aburi, locomotive diesel, locomotive electrice, garnituri de tren, ecartamente de cale ferata, tramvaie, funiculare, gari, minitrenuri (din parcuri tematice sau de distractie). Este natural ca aceasta expandare in minitematici a categoriei denumite generic „Ferovia” sa intervina din momentul in care numarul marcilor postale si al altor piese filatelice (plicuri prima zi, maxicarduri, intreguri postale etc) din diferite tari a crescut si a tot crescut, transformandu-se intr-o megatema de colectie.

Nu mai povestesc de piesele de cartofilie dedicate iubitorilor de trenuri, care se constituie intr-un punct de referinta de sine statator, cu zeci de mii de carti postale ilustrate emise pana in prezent. Despre acestea, insa, voi scrie un material separat, lasand imaginile sa vorbeasca. Acum ma intorc cu ochii si vorba spre noua serie de marci postale romanesti „Locomotive”.

"Locomotive" - Colita dantelata de 8.10 Lei

"Locomotive" - Colita dantelata de 8.10 Lei

DATE TEHNICE

Locomotive” este a 21-a emisiune din 2011 lansata de Romfilatelia pe data de 26 august, compusa din patru timbre cu valorile nominale de 2 Lei, 3 Lei, 3.30 Lei, 9.10 Lei si o colita cu valoarea de 8.10 Lei, tiparite offset pe hartie cromo-gumata din Anglia.

Timbrele au fost imprimate in coli de 32 de timbre, in minicoli de 8 timbre + vigneta, precum si in colite dantelate.

"Locomotive" - Minicoala cu 8 timbre de 2 Lei + vigneta

"Locomotive" - Minicoala cu 8 timbre de 2 Lei + vigneta

"Locomotive" - Minicoala cu 8 timbre de 3 Lei + vigneta

"Locomotive" - Minicoala cu 8 timbre de 3 Lei + vigneta

"Locomotive" - Minicoala cu 8 timbre de 3.30 Lei + vigneta

"Locomotive" - Minicoala cu 8 timbre de 3.30 Lei + vigneta

"Locomotive" - Minicoala cu 8 timbre de 9.10 Lei + vigneta

"Locomotive" - Minicoala cu 8 timbre de 9.10 Lei + vigneta

TIRAJE

Tirajul total al emisiunii este de 97.500 de timbre (12.800 de timbre in coli de 32 timbre, 74.400 de timbre in minicoli de 8 timbre + vigneta si 10.300 colite dantelate), distribuit astfel:

Compania Nationala Posta Romana= 12.800 timbre (in 400 coli de 32 de timbre, cate 100 de fiecare valoare) + 500 colite dantelate.

Romfilatelia= 74.400 timbre (in 9.300 minicoli de 8 timbre + vigneta, cate 2.325 minicoli de fiecare valoare) + 9.800 de colite dantelate.

"Locomotive" - FDC 1

"Locomotive" - FDC 1

"Locomotive" - FDC 2

"Locomotive" - FDC 2

NUMERE DE LISTA

Seria de 4 timbre “Locomotive” figureaza in Lista de preturi la numarul LP 1912 iar colita dantelata la pozitia LP 1913. Au mai fost emise 325 de seturi de doua plicuri prima zi, 325 de seturi compuse din 4 maxicarduri si un carton filatelic (LP 1912 a), intr-un tiraj de 230 exemplare.

"Locomotive" - Setul de 4 maxicarduri

"Locomotive" - Setul de 4 maxicarduri

PRETURI

Iata care sunt preturile cu care gasiti timbrele si produsele filatelice pe okazii.ro:

1. Seria de 4 timbre= 17.40 Lei

2. Setul de 4 minicoli de 8 timbre + vigneta= 139.20 Lei

3. Colita dantelata= 9.10 Lei

4. Setul de doua FDC-uri= 45 Lei

5. Carton filatelic= 43 Lei

6. Setul de 4 maxicarduri= 47 Lei

"Locomotive" - Carton filatelic

"Locomotive" - Carton filatelic

NOTA: Machetele emisiunii au fost realizate de Razvan Popescu, cu un suport fotografic asigurat de ing. Ilie Popescu din cadrul S.N.T.F.C.-„CFR CALATORI“ S.A. (Ministerul Transporturilor).


8 comentarii

  1. Andrei
    Andrei
    16/09/2011 at 01:50

    Tema mea preferată !!!
    Din păcate reproducerile sunt un pic artificioase (scuzaţi expresia).
    Locomotiva de pe FDC are perspectiva puţin forţată.
    Maxicardurile merg , sunt frumoase !
    Trebuie să merg la Cluj-Napoca să le cumpăr !

    La CUZDIOARA , lângă DEJ , câţiva pasionaţi ai locomotivelor cu abur au salvat de flacăra oxiacetilenică câteva locomotive pe care se străduiesc să le conserve. CINSTE LOR !

    Trebuie mereu adusă aminte imensa contribuţie a d-lui ING. RADU BELLU în salvarea a zeci de locomotive cu abur care acum se află in depoul SIBIU ! De asemeni lucrările sale , ca de exemplu ,,România – Locomotive cu abur 1854-2003,,

    O să revin cu comentarii !

  2. Cristian Lisandru
    16/09/2011 at 09:17

    Întotdeauna mi-au plăcut fotografiile cu locomotive. Acum am admirat timbrele postate de tine… Gânduri bune, Kolector!

  3. Daniel
    Daniel
    16/09/2011 at 17:01

    @Cristian: Vor urma si cateva ilustrate de inceput de secol. Nu stiu cand, dar sunt pe lista.

  4. Daniel
    Daniel
    16/09/2011 at 17:04

    @Andrei: Dar de ce trebuie sa mergi la Cluj, cand le poti achizitiona de pe Internet? Am linkat catre produsele respective.

  5. Andrei
    17/09/2011 at 13:42

    @Andrei: Inainte de a pleca spre Cluj, assigura-te ca o sa gasesti deschis la Romfilatelia. In 5 septembrie pe la ora 14:30 usa era inchisa, niciun orar nu era prezent in geam, ba mai mult, in usa era o facutura de telefonie mobila. Probabil duduia era plecata in concediu sau doar in pauza de masa. Ce sa faci? Lucreaza la stat asa ca inchid si deschid cand vor ei. Nu e prima data cand gasesc incuiat in timpul orelor de program. Timbre scot pe banda rulanta doar ca nu are cine sa le vanda.

  6. Andrei
    Andrei
    20/09/2011 at 23:38

    Pentru Daniel : merg la Cluj Napoca şi pentru că îmi place enorm oraşul . Drumul îl fac de obicei cu un prieten , fără prea mari cheltuieli. Frecventez Magazinul Filatelic din Piaţa Catedralei Sf. Mihail din adolescenţă . Rememorarea

  7. Andrei
    Andrei
    20/09/2011 at 23:48

    rememorarea trecutlului este o necesitate interioară.
    Pentru Andrei : doamna de la Magazinul Filatelic a fost întotdeauna extrem de amabilă. O cunosc de foarte mulţi ani . N-am cultivat o anume relaţie dar când i-am povestit că încerc să inviu pasiunea pentru timbru în sufletul elevilor mi-a acordat un sprijin material filatelic. Apoi mi-a dat un nr. de telefon şi m-a rugat să o sun cu o zi -două înainte de a o vizita la magazin tocmai pentru a evita o neplăcere.
    Cu prietenie filatelică , Andrei , Vatra Dornei

  8. andrei
    22/09/2011 at 08:59

    @Andrei: N-am pus la indoiala amabilitatea doamnei. Atunci cand am gasit-o la lucru n-am avut nocio problema. Totusi, cand faci 150 de km pana la magazin si il gasesti inchis in timpul orelor de program, parca uiti putin de amabilitate si te gandesti la specificul romanului muncitor la stat.

Lasă un răspuns

Your message*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Name*
Email*
Url